12 månvarv i bilder - april 2012

April månad såg ut att bli varm och grön...till en början...sedan stannade allt av och det var inte förrän månadens sista dag eller två som det äntligen började hända ngt på allvar därute på mina fotoställen...



#1 Nu var det folk i rörelse lite här och där, solen och den relativa värmen lockar ut människorna ur sina svenska vinterskrymslen :)



#2 Inga rådjur på besök denna gång men en mustig grön färg i eftermiddagssolen :)



#3 Nog grönskar det allt bland träden om man tittar noga....



#4 Här känns det som om tiden stått still, trots att man kan skönja lite gröna blad i bakgrunden...



#5 En spirande vårgrönska kring bänken... :)



#6 ....ja...det var lite segt med våren på den här bilden...men det kommer väl....



#7 Nämen ser man på! Här har det hänt grejer!! Full fart på fotbollsplanen också :)



#8 Japp, båtfolket i Fyrisån har vaknat till liv och passat på att lyfta ner sina dyrgripar från vinter-idet!



#9 Is- och snöfritt vid skate-rampen denna vårdag, där fanns några grabbar med cyklar men inte så fullt med folk som jag trodde det skulle vara, får se om majsolen lockar fram de stora gängen :)



#10 Ser ni vad fint och grönt det blivit här vid äppelträden!! Helt underbart i kvälls-solen...



#11 Även här var förvandlingen stor...ingen snö...spirande spröd grönska...

Hade med mig R på min promenad igen, så trevliga promenaderna med honom & våra kameror blir :)
Jag hade som vanligt intagit min position vid äppelträden som R noggrannt dokumenterade på följande sätt:



Haha, blev inte ett DUGG blöt om byxorna denna gång...torrt och fint i backen :)

Ser fram emot majbilderna!
3
Ancki, Agnes, Frida

Härligt projekt du tagit dig an. Jag tyckte att bilderna du tog tidigare för så himla fina och nu när våren kommit är dom ännu vackrare. Härligt att se årstiderna förändring.

Paulina

Fint! Och skönt att det syns skillnad!

Carina

Så fina bilder du tar, jag njuter!