Ett slut & en början...

...ja, så kan man väl kalla detta senaste dygn när vi gått från ett år till ett annat, när vi nu ska vänja oss att skriva både ett nytt år och en ny månad, när det pirrar i kroppen av spännande förväntan på vad en ny början kan innebära denna gång, när vi kan summera ett gånget år av händelser roligare än väntat & mångdubbelt sorgligare än vi önskat...kanske vi avlägger löften för oss själva att uppnå, kanske vi struntar i det och tar dan som den kommer. Hur som helst tycker jag det är så himla spännande!

Vår sista middag för året var Pozole (såklart), den fantastiskt goda majssoppan och vi firade med att för en gångs skull äta tillsammans vid matbordet (ja, fråga inte var vi håller till annars...)


...och jodå, jag var också där...

Borta vid fönstret skymtar nästa års första projekt, gamla ramar som ska decoupage-dekoreras och sen ska äntligen alla (=delar av) mina favoritbilder på vackra L upp på väggen.


Igår tackade vi för 2011 i sällskap av halva Uppsala (kändes det som...) uppe vid slottet där Gunillaklockan glatt klämtade in det nya året ackompanjerat av tusen & åter tusen smällar & en himmelsk färgfest, vi skålade i rödvin (ja jag vet, men vi missade att åka till Systemet innan och tog det vi hade till hands) och gjorde våra 12 önskningar till varje vindruva i glaset (...enligt Mexikansk tradition). Här några surrealistiska foton från igår:










Idag vaknade vi så till detta nya 2012 som inleddes med en promenad i ett grått men ganska behagligt väder. Jag var sugen på att komma igång med mitt fotoprojekt för året (ni får se det senare) och fick med mig R på en tur i när-omgivningen. Här några bilder:


Glad sambo vid Fyrisån...


Stans färggrannaste bropelare!


Urcool vattenpöl under Kungsängsbron!


Grafitti på rad...


Årets första ekorre :)


Frostbitna fjolårslöv...


Haha, här ser man vad 1-januari-nöjet är i Ulleråker...att skåda Spillkråka och Gröngöling :)

Jag säger bara: HEJ 2012 :)


5
Ancki, Agnes, Frida

Ett härligt slut med god mat och en underbar början på det nya året !!!! Nu har jag läst ifatt.... och det är lika roligt varje gång !!!!

Kram och lyckoönskningar om ett underbart 2012 !!!

Madde

Gott nytt år världens bästa Tiina!! Hoppas du får ett riktigt bra 2012, med mycket skratt och bara lite tårar. Och jag hoppas jag får dela en del av det med dig.

Anonym

Gott Nytt År till dig med raring. Önskar allt gott i hela världen till dig.

Carina

Gott Nytt År till dig med raring. Önskar dig allt det bästa i hela världen.

Tiina

Tack söta vänner, roligt Ancki att du gillar min blogg, Madde såklart du ska vara del av mitt år och alla andra år också, Carina jag önskar verkligen att du också får det bästa av allt här i världen :)