12 månvarv i bilder - februari 2012

Så kom den då äntligen...den där dagen när det skulle bli av att fotografera februari månads foton till mitt projekt! Jag kom hem lite tidigare än vanligt (det var t o m hyfsat ljust ute fortfarande) efter att ha varit med bilen till Bilprovningen. På gott humör också eftersom det gick igenom utan minsta lilla anmärkning :)

Egentligen hade jag fortfarande ett par timmars arbete kvar att göra, men det fick vänta medan jag och R tog våra Canon över axeln och traskade ut i Ulleråkersområdet.

Först kommer här bilderna för själva projektet:


#1 Den vackra vägen ner till Fyrisån, här med januari och februari bredvid varandra.



#2 Vid kolonilotterna var det ganska mycket skillnad också...



#3 Ut över ängarna med det gula huset...


#4 En liten snöhatt hade holken fått...lite svårt att hitta samma vinkel bara....



#5 Inte direkt mer inbjudande att sätta sig jämfört med senast...haha :)



#6 Vackra Fyrisån hade ett tunt istäcke men träden speglade sig ändå...



#7  Mindre grön bakgrund bara...



#8  En vit å...det mörknade rätt fort på vår promenad också....



#9 Hur jag än försökte fick jag inte riktigt till samma vinkel...måste haft något att stå på förra gången...nu sjönk jag bara ner i snön :)


#10  De kära äppelträden..insåg för sent att jag inte hade klätt mig för att ta en bild från markhöjd....men det var bara att offra sig...vad gör man inte för "konsten" :)



#11 Till och med byggnaden ser vitare ut på vintern...synvilla såklart...

Ja, det var projekt-bilderna. Ni ska få se lite bonusbilder också, för vi stötte på lite andra levande väsen på vägen också :)


Dessa sötnosar letade käk vid kolonilotterna...fokus var lite off men det hade jag inte tid att tänka på utan fick bara trycka av så många bilder jag hann innan rådjuren fick lust att dra vidare...



Hur gulliga ÄR de inte....tycker inte ni det också?





R fick också en radda bilder...

En liten pippi lyckades jag också fånga, han sjöng så tappert...nästan med vårkänslor:


Nere vid ån hade änderna fått för sig att vi skulle mata dem och kom glatt flygande...






Ok, några bilder på mig också....




Ja, det var ju det där med att offra sig...och JA det var KALLT om benen :)




Min nya favoritbild av min favorit-man...fast jag HAR ju bara en...men han är ändå min favorit :)

Avslutar detta inlägg med en lite ledsen svensk flagga på en husfasad här i Ulleråker, på något sätt symboliserar den bilden min dag idag...började lite trist...min energi flagade en aning i början av arbetsdagen, för att sedan stadigt bli till en riktigt färg-grann och rolig dag.

Tack för att Du tittade in på min blogg :)

5
Ancki, Agnes, Frida

Där ser man att alla årstider är fina !!! Ska bli spännande att se vår och sommar också. Härligt med rådjur. Rådjur och ekorrar hinner jag aldrig att fotografera. Det är min dogs skrämt bort innan jag hinner se dom.

Mamma Liisa

Bra Tiina :)Rådjuren är vackra att titta men jag tycker inte när den äter upp mina tulppaner :(

Paulina

Hej Tiina, tittar inte in så ofta men desto roligare när man prickar in ett färskt inlägg!



Jättefina bilder, gillar änderna mest. Och rådjuren minst, fy, vill verkligen inte ens se dem på bild! Visste du att varje rådjur har ca 2000 fästingar på sig som de droppar av sig lite här och var?



Verkligen superkul idé med månadsbilder! Jag har påbörjat ett liknande projekt många gånger men det slutar alltid med att jag missar någon månad helt, suck :) Och visst gillar jag vitt :) men längtar ändå efter tills dina månadsbilder blir ljusgröna i stället!



Ha en bra helg/ Kram!

Erik M

Vad spännande, och fina bilder. Just kontrasterna mellan månaderna ska bli roligt att följa!

Tiina

Men mamma & Paulina, nu tycker jag ni var lite hårda mot rådjuren...det är ju GOTT med tuplaner och dessutom är det ju FÄSTINGARNA man hatar...haha, fast jag förstår vad ni menar!

Tack Erik M, du är välkommen att följa med på månadsresan i bilder :)