Sandön i detalj...

Ännu en underbar vecka på Gotska Sandön är över....jag drar en djup nöjd suck....sluter mina ögon och ser en massa vackra bilder framför mig...små vackra detaljer som jag kan leva länge på....
 
Stranden på norra sidan bjuder på många läckerheter...det gäller bara att titta lite närmare...och lite närmare...
 
 
I vår lilla stuga Lillebo hängde en bonad på väggen med läckra färger...
 
Utanför Lillebo hänger denna gamla boj i glas...Teleboden skymtar genom den...
 
På vägen till Kapellänget stod denna skira växt i kvällssolen...
 
Denna vackra Vårtbitare hittade Laura och jag på änget vid Gamla Gården...visst är den fin?!
 
Mausoléets dörr har fina detaljer, här ur en lite annan vinkel än tidigare...
 
Korset uppe på Mausoléets tak i motljus...
 
Stranden vid St Annae har en fantastisk skatt av vackra stenar och andra strandfynd...
 
Fyrtornet vid Kyrkudden hade ett vackert kornblått litet fönster...
 
Martorn....rätt ruggigt namn på en vacker växt...
 
Närstudie av strandfynd på Kyrkudden...
 
Tänk....jag ÄLSKAR de silverfärgade kottarna på Sandön...här i sällskap av några i färg :)
 
Inte mycket kvar i den här pavan som hänger vid Tärnudden...
  
Kottar igen...vackert inbäddade i blomster...
 
Hmmm...vad var det denna lilla skönhet hette nu igen...om du vet får du gärna ange det under kommentarerna nedan...
 
...ja det står still även gällande namnet på denna växt...Snyltrot eller nåt sånt kanske...
 
Väggen på den gamla Bagarstugan vid Tärnudden är såååå vacker tycker jag...
 
Mitt i stentrappan på huset vid Tärnudden växer det så det knakar :)
 
Väl intjärad ventil vid Tärnudden...
 
Närkontakt med en vackert mönstrad sten...
 
Neonfärgade ormbunkar vid Tärnudden...
 
Grönt och rött och grönt och rött....
 
Stenar inbäddade i sanden på norra stranden...
 
Flera stenar...
 
Visst är det väl ett hjärta som ligger där i kvällssolen...?
 
Vem har trippat fram här då tro...?
 
Fingerad grav eller på riktigt....det förtäljer inte den här historien...
 
Fantastiska små växter bland bumlingarna...
 
Våra skuggor på stranden...långa i kvällssolen....