Målsamtal...

...dags för det såhär när höstlöven börjar virvla omkring och det doftar underbart i naturen. Intensivt med samtal på jobbet såklart och en av de mest tillfredsställande artbetsuppgifterna jag har...kanske jag skulle kika lite på hur det går med de egna målen också...ni som följt bloggen minns kanske att jag skrev om mål för året i ett tidigare inlägg "Målmedvetet 2011".

Gotska Sandön, arbetsresa på våren var ju redan bestämt när jag skrev inlägget och genomfördes också, liksom även en arbetsresa på sommaren - CHECK!

Simträning med Kroons har jag också hunnit med, och det står på agendan även för vintern (måste bara invänta nästa lön först...det där med prioriteringar av mina mål går inte alltid hand i hand med tandläkare, sjuka släktingar i México och dotterns 3 idrottsutövanden...) men det blir iallafall - CHECK!

Vansbrosimmet 2011 gick av bara farten, kanske inte riktigt som jag hade tänkt mig men ändå bättre än förra gången så - CHECK!

Viktminskningen
då? Jodå, med LCHF går det visserligen inte så fort nedåt men det GÅR nedåt med vikten och måtten...och det bästa av allt, det är inte ett DUGG ansträngande med tanke på att man ändå måste avstå ett och annat (socker och kolhydrater). Jag mår väldigt bra att matvalet numera, saknar inget av det jag valt bort och som sagt går det åt rätt håll. Har inte nått fram till Desiguals storlekar ännu, men det kommer!

Fotokurs hade jag också skrivit in på agendan och där har jag väl inte givit upp hoppet ännu, samma sak där, det är en ekonomisk prioriteringsfråga...men vem vet, det kanske blir av trots allt innan året är slut!

Kajakpaddling blev ju av i början av sommaren, en underbar solig och vindstilla kväll på Ekoln med bästaste Eva och ett gäng andra paddelsugna. SÅ roligt det var!! Gav mersmak, kanske en ordentlig kurs i vår? Så det blir - CHECK!

Najs kändes det där! Kunna bocka av en del saker, annat på gång och med hopp om framtiden för resten :)

I helgen var jag till mor & far, så skönt att komma hem dit och mysa lite! En del praktiska handtag, god mat och trevligt prat. Skördandet fortsatte, chile (som fick ok godkänt av mexikanen här hemma) och tomater:





En tänkvärd sak som min upprörde sambo häromdagen uppmärksammade mig på...varför är det så att om man som kund missar sin tandläkartid med 9 minuter får man som straff betala nästan 500 spänn medan man INTE får motsvarande rabatt för varje gång tandläkaren är försenad 9 minuter....egentligen helt hutlöst faktiskt! Varför går vi konsumenter med på sånt egentligen? Inte går vi man ur huse för att rätta till såna orättvisor...i Mexiko skulle man antagligen ALDRIG betala 500 spänn för icke-utfört arbete...haha, vi ÄR för mesiga i den här delen av världen!