Ensamma mamman & tonåringen

Ibland händer det små förunderliga saker i vardagen, ni vet...det där totalt oväntade som man bara faller pladask för just för att det är så oväntat. Idag händer det mig när jag kom hem. Redan på väg mot porten tyckte jag att något såg så konstigt ut därinne men reflekterade inte över det så mycket...ville bara komma in liksom.

Väl inne satt två glada tjejer inne i L´s rum vid ett kritvitt skrivbord...den färgen kan jag lova att det var länge sedan vi såg på just den prylen (...mycket blyerts efter allt tecknande vill jag lova) så det var så stiligt sååå.

Ändå var jag HELT oförberedd på vad som väntade inne i köket...nämligen kliniskt rena ytor överallt, allt undanplockat och en diskmaskin som hummade på torkprogrammet!! DET är en big deal i denna familjen där inte ordning & reda alltid kommer på första plats...(är ju så FRUKTANSVÄRT SKITTRÅKIGT att städa...) och att detta upp-piffade skulle vara ett resultat av L´s framfart har inte funnits på kartan, varken hos oss föräldrar eller henne själv tror jag.

Fatta känslan av att SLIPPA fixa köket ikväll efter maten, för allt ÄR redan fint :) och extra stort eftersom det skett av tonåringens egna vilja = STOLT (för tillfället ensam) mamma & GLAD dotter!

Inga egna bilder idag, däremot några härliga "strippar" av Cecilia Torudd och hennes "Ensamma mamman":


Såhär kan man ju också känna....

Eller såhär:





Andra gånger kan man känna såhär:



Haha, vad galen man blir som förälder!! Men trots allt värt vartenda grått hår...har ganska gott om dem!
2
Anonym

Härligt för dig Tiina !!!! Du behöver inte vara med i "ensam mamma söker" för du klarar dig så bra med din underbara dotter även när Ramon är borta. Njut av stunden !!!! Dom flesta tonåringar brukar inte vilja förstå vad städning innebär förrän dom fått sitt eget hem. Ibland inte ens då.

Tiina

Haha, ja det funkar nog så, jag menar jag avskyr ju att städa även nu när jag är vuxen...vem är du som skrev förresten :) ?