Memma, mumma, mamma & Mark

Den här dagen började som som många andra dagar med arbete...men ärligt talat minns jag inte riktigt vad jag gjorde där hela den korta dagen utom att jag hade två synnerligen trevliga och givande möten och slutade tidigt :)

Min kära mamma kom samtidigt som jag kom hem, och hade till min stora glädje med sig årets första memma!


Hur gott som helst....


...fast jag måste erkänna att det inte nödvändigtvis SER lika gott ut som det är...



Även Isak fick sig en present av "mormor" i form av kattgodis, som han älskade...
Mumma för Isak!


Efter att ha slöat i soffan en stund framför Slotts-sprinten var det dags för

Mark Levengood på Katalin :)

Vilken rolig och sympatisk man det där är och vad mycket igenkännings-skratt det blir under en sådan kväll! Att vara av finskt ursprung ger extra krydda när mycket av föreställningen ägnades just åt skillnader mellan svenskar och finnar :) och jag ger mig inte på att återge det han berättade eftersom det inte skulle bli rätt hur jag än försökte.


Mark har enligt egen utsago klädsmak som en "Albansk prostituerad" :)


Min lyckliga mor (som fick föreställningen i födelsedagspresent) fick prova på närkontakt med kvällens stjärna:

...och han kunde bevisligen även prata klingande ren finska!

Vi hade som extra bonus under kvällen sällskap av kära kära gamla vänner:

Tauno, Annikki & mamma Liisa


Jag flankerad av barndomsvännerna Heidi och Sari

Allt som allt en minnesvärd onsdag, jag kommer att lägga dagen till handlingarna med ett leende på läpparna och Marks slutord ringande i öronen - "Inspiration and happiness" :)


5
Ancki, Frida, Agnes

Som sagt, vilken minnesvärd onsdag för både dig och din mamma. Vilken födelsedagspresent !!!!

Bilden på Liisa och Mark är så himla fin. Man blir glad av den! Kul att se Heide - hon är sig lik!

Mamma Liisa

Jag tycker som Ancki:Vilken minnesvärd onsdag,jätte fin present,som jag minns så länge jag lever med stor värme och glädje :)Sällskap med kära gamla vänner,Annikki,Tauno,Sari,Heidi,Tiina och Mark,,,Vilken överrasknin för mig:)

Paulina

Tiina, så du GILLAR mämmi!!!! Skulle önska jag gjorde det men det går liksom bara inte :) Min mamma däremot, hon äter mämmi varje dag under heeeeela våren...



Fin bild på mamman och Mark!

Heidi

Hej! Det har hänt mycket på din blogg sen sist jag kikade. Tack för senast, det var en jättetevlig och mysig kväll...portvinsnäsa och röda kinder... Känner mig alltid hemma med dig / Kram

Heidi

Jag och datateknik...skickade iväg en kommentar och var hamna den? Det har hänt mycket på din blogg sen sist jag kikade. Ja, hur som helst, tack för senast. Det var en jättetrevlig och mysig kväll. Känner mig alltid hemma med dig. Kram