Att vara lite glad...

....är en ynnest tycker jag, att få känna glädje varje dag. Det är ju inte så himla mycket som behövs egentligen, om man bara kommer ihåg att tänka i det lilla varje dag.

På morgonen fick ett mess av en god vän som vill träffas för att "kolla ikapp" oss på varandras bilder, hur glad blir man inte över en sån invit! En bra början på dagen :)

Idag blev jag så glad av att ha go´a människor omkring mig på jobbet. Jag blev glad för min kollegas skull som såg en fågel från sitt kontorsfönster som tydligen var ngt speciellt med (tror det var en falk av ngt slag). Sen blev jag (och Merja) inbjudna till en finsk "Sisu"-grupp på jobbet, bestående av finskspåkiga som ska luncha ihop en gång i månaden och DET blev jag både överraskad och jätteglad för.

Hemma var det vilden Isak som drog upp smilbanden med sina tokryck och min käre sambo drog ut dem ännu mer (smilbanden alltså) genom att (som alltid) ha maten klar med en ängels tålamod inväntande mig från en låååång arbetsdag (igen) för att äta tillsammans. Så gulligt. Sen blev jag glad över att få klart lite administrativt tråk som legat och väntat. Någon hade lagt in en fin kommentar om en av mina bilder på flickr.com och det värmer alltid. Att Loppan lyckats hålla sitt rum anständigt och snyggt får mig att le :) för det har varit så snart ett par veckor (snyggare än resten av huset), hoppas baktanken kommer att göra mig lika lycklig ;)
Tittade in på Paulinas blogg (som jag gör varje dag) och det är alltid ett vitaminpiller & genväg till ett leende (finns länkat från min blogg, missa inte den!).

I skrivande stund sitter Laura och spelar på sin gitarr, det var lektion idag igen och det gör mig glad att höra hur ruskigt duktig hon blivit på kort tid och hur bra hon synkar med sin lärare Ludde (rekommenderas om ngn behöver gitarrlektioner till en tonåring...jag förmedlar kontakt!)

Det som man INTE blir glad över behöver sällan en påminnelse eftersom det finns där ändå - men att komma ihåg att vara NÖJD och GLAD är inte lika självklart...eller vad tycker ni?


Något oklart vad Isak spanade på idag...men han var väääldigt koncentrerad!


Isak efter att ha spanat på fåglar. Blir man inte glad av denna sötstrut så tror jag man är ohjälpligt förlorad...

3
Paulina

Underbara du Tiina, tack för alla fina ord!



Håller med om glädje och positivt tänkande, märkligt nog är just det en bristvara i västvärlden idag.



Som tur är smittar skrattet, och glädje brukar ge ringar i vattnet, så alla kan vi själva välja att sprida liten gnutta positivitet omkring oss!



Hmmm, låter väldigt intressant med den där Sisu- gruppen, förresten ;)

Paulina

Tack sötaste Tiina för dina fina ord!



Märkligt nog är just detta, glädje och positivt tänkande, en bristvara i västvärlden idag! Märkligt både för att vi ju har det så bra och all anledning till att känna lycka, men även för att det gör att man mår ännu bättre!



Som tur är smittar leendet och glädje har en tendens till att skapa ringar i vattnet, så alla kan göra något för att förbättra världen!



Låter förresten väldigt intressant det där med Sisu- grupp ;)

Mamma Liisa

Du gör mig glad min kära dotter,,,Du och din familj,,,jag älskar er,,,puss och kram :)



Sinä teet minut iloiseksi,,Sinä ja perheesi,,rakastan teitä,,,pusut ja halit :)