Nostalgi - Vi från början

Jag har en arbetskompis som bloggar så härligt och precis nyligen lade hon upp ett antal gamla bilder som fick min inspiration att spruta igång ordentligt, så jag tänkte sno hennes idé helt enkelt :)

Min nostalgitripp börjar när R och jag träffades i slutet av 1992 på Cozumel i den Karibiska delen av México. Det är närmare bestämt en ö, en underbar ö med fantastiska stora korallrev, ljuvligt vatten och varmt klimat året om.

Här en bild från ovan....

Som sagt, här följer en kavalkad av bilder på ett antal yngre versioner av oss båda:


Den allra första bilden av oss, på restaurang Santa Cecilia i november 1992.


Här är vi ner-boade i vår dåtida dubbelsäng, med är katten Felicia som liten plutt. R hade dragit omkull på cykeln och var ihoplappad...


Poolhäng...det var ingen sällsynt syssla på den tiden....


Här tycker jag vi var så fina, bilden är tagen av vännen Ancki...


Strandhäng, det var heller inte så ovanligt under den där tiden innan barnet kom...


Här firar vi min födelsedag med middag och rosa champagne, jag hade mina älskade grodsmycken på mig, hade en hel samling...


Här är vi på väg till jul- eller nyårsfest, örhänget jag har på mig har R gjort :)


Mera poolhäng :)


Solbrända och lyckliga :)


Haha, vilken knallröd näsa jag har på bilden, syns att jag har solglasögon :)


VI dök ihop ngn enstaka gång. Jag var aktiv på den fronten på den tiden men R dök bara undantagsvis så detta är en unik bild :) och om jag inte minns fel var vi i Chankanaabs nationalpark.


Samma dag efter dyket...


...och här har Laura påannonserat sin ankomst, 5 mån in på graviditeten. Vi är på den underbara stranden "på andra sidan" som den östra sidan kallas i folkmun ("El otro lado").


Samma vinter var min mamma på besök hos oss och vi hade som ni alla kan se hjärtligt roligt!!

Ja det var några bilder på oss, inte av bästa kvalitet kanske men väl värda att se och minnas till ändå. Nästa gång blir det ngn annan bildserie "från förr" :)
5
Madde

Oj oj oj, tänka att lilla du har varit så ung. Det måste ju betyda att du är ganska vuxen nu. Mmm visst blir man lite nostalgisk av att titta på sina gamla bilder. Svårt att tänka sig att vi om 15 år tittar tillbaka på bilder från nu och tänker " åh vad härligt det var..."

Carina

Vad underbart att få se bilder från tiden innan jag lärde känna dig. Önskar att jag fått vara med er och "hänga". :))

Tiina

Ja visst är det mysigt med gamla bilder, tittar på dem alltför sällan bara...när får jag se era gamla nostalgi-biler Carina & Madde :) ?

Paulina

Vilka underbara bilder, vad fina och unga ni är på alla bilderna! Vilket underbart liv det måste varit i värmen, typ semester året runt!

Ancki, Agnes, Frida

När jag var hos Lena i Tulum tittade vi som hastigast på din blogg. Ville visa Lena hur du lagt upp det. Fick då se att du gjort en nostalgitripp från den tiden då jag lärde känna er ordentligt. Nu har jag kommit hem och fick tid att läsa och titta noggrant på alla bilderna. Ljuvlig tid att minnas tillbaka till !!!