12 månvarv i bilder - (maj) juni 2012

Tiden går...den bara går och går...och som allra snabbast gick tiden i maj...första halvan var jag bortrest (vilket ni som följt bloggen vet handlade om Sandön...) och sedan var det dåligt väder och sedan...ja vart är jag på väg med detta undrar ni kanske? Ja, faktum är att jag missade maj månads bilder för att jag väntade för länge på en "bra dag" att fota på....suck vad klantigt. Kom på det 1 juni att FASEN också, fotona för MAJ!!
 
Äsch då, kan iallafall bjuda på en bild från samma trakter som är tagen i maj så får jag lappa ihop min egen klantighet en aning...
 
Sådärja, nu känns det bättre...nu övergår vi till juni! Denna gång hade jag sällskap av min underbara mamma Liisa :)
 
#1 Nu har det formligen exploderat med grönska från april till juni...se bara på detta överflöd av mustiga gröna löv!!
 
#2 Även vid koloniområdet hade det fullkomligen sprutat upp växtlighet ur marken, hur häftigt som helst!
 
#3 Vilken mumsig vacker sommarklädsel!
 
#4 Bakgrunden till holken har äntligen ändrat färg...men ännu ingen fågel i sikte....och så klagas det över att det är brist på bostäder i stan....
 
#5 Här poserar min fina mamma på bänken, det var ett hopplöst motljus den här tidiga kvällen så bilden är inte den bästa...men det kan man iallafall inte lasta modellen för som är lika fin som vanligt!
 
#6 Det lönade sig att vänta några minuter på att solen skulle kika fram, färgerna blev så mycket finare...
 
#7 Den här bilden brukar vara svårast att pricka in...den här gången var inget undantag eftersom tyngden av löven fått grenarna att lägga sig på helt andra sätt än tidigare..."min gren" läg nästan lodrätt istället för horisontellt som tidigare så det blev inte riktigt som förr. I vilket fall som helst var det knappt man såg fotbollsplanen!!
 
#8 Näckrosorna ligger som en matta på Fyrisån...många av båtarna har nu farit uu på Ekoln denna dag...
 
#9 Rampen har fått lite ny färg, ser ni det? Ett par av åkarna ställde upp på att vara med på bild också :)
 
#10 Ojoj vad fint det är bland äppelträden nu...försökte övertala mamma att sätta sig på gungan, men hon ville av ngn anledning inte det ;)
 
#11 Träden här har fått sin fulla sommardräkt, vissa skiftar mot rött vilket jag tycker är heeelt underbart vackert!
 
När vi gick längst ån mamma och jag följde vi intresserat livet på Fyrisån, många som var ute och förlustade sig på olika sätt. Fångade denna förbipasserande båt:
Såg väl mysigt ut så säg...?
 
Nu ska jag verkligen skärpa mig för att inte missa en enda månad under resten av året...
 
 
 
 
 
2
Mamma Liisa

Du gjorde det bra igen Tiina,,,roligt :)

Tiina

Tack mamma :)