12 månvarv i bilder - mars 2012

Haha, ni trodde säkert att jag hade GLÖMT mars månads bilder....och det var inte långt ifrån att det blev så...igår mindes jag plötsligt att det var sista mars, så det blev faktiskt en promenad i all ensamhet i SNÅLBLÅSTEN :)

Hela mars (nja, inte hela kanske förresten, men stora delar....) har ju varit så vår-lik, varm och gosig...av den anledningen kändes gårdagens bilder nästan FEL...men egentligen är de nog ganska typiska för slutet av mars.

Jag börjar iallafall med en bild som visar hur jag kände mig under promenaden:

Ingen Ramón med på promenaden denna gång, så det var både ensamt och KALLT framför allt...fast jag är ändå nöjd över bilderna, får se vad ni tycker :)


#1 Vägen ner mot ån...




#2 Kolonilotterna ser ut att vilja vakna upp ur vinterns grepp...





#3 Vacker blå himmel denna kallaste av dagar...


#4 Vid holken intet nytt....förutom att fågelsången var väldigt mycket mer intensiv!




#5 Bänken i skugga denna soliga dag...




#6 Inte mycket till spegel-yta denna blåsiga dag...




#7  Det här var den svåraste bilden att ta pga blåsten, svårt att få fokus på själva grenen som guppade hit och dit...längtar efter att se lite mer grönska på just denna bild :)






#8 Fyrisån var så livlig med sin krusiga yta...




#9 Bara någon dag innan var här fullt med ungdomar i farten...nåja, jag fångar dem nog på bild i april :)


#10  Vis av februari-fotograferandet hade jag denna gång på mig regnbyxor för detta foto, haha :)




#11 Vissa av buskarna härikring hade faktiskt börjat skifta i svagt grönt men det framgår nog inte riktigt av bilden...nåväl, jag kan vittna om att våren är på väg i Ulleråker :)

Den allra största skillnaden mot i februari (förutom att det var bra mycket kallare denna gång) var att fåglarna vaknat till liv på allvar. Det var skogsduvor i stora "klasar" i träden, både hackspett och spillkråka och så förstås talgoxar och mesar...inte en enda lyckades jag fånga på bild, önskar jag spelat in kvittret!!

Ok, en sista bild, en detalj från promenadvägen:
1
Paulina

Supersnygga bilder Tiina! Och vad bra du lyckas få bilderna lika från gång till gång!