Bästaste Madde

Idag ringde en kär vän...och väckte mig! Haha, jag hade somnat sött efter att ha läst en stund och när klockan var halv elva tyckte Madde att det var dags för mig att vakna upp för dagen...så rätt hon hade!

Förslaget (Maddes alltså) var en hälsosam promenad....medan jag föreslog en tur till Ulva Kvarn och marknaden där...gissa vems förslag som vann!

Jag har lyckats missa Ulvas marknader så många gånger, har liksom miss-tajmat med annat och när jag väl har kommit ihåg det så har det varit uselt väder och stövlarna på i lervällingen. Inte denna gång. Nu hade jag varken glömt det eller behov av gummistövlar, utan det var ju en strålande höstdag, varmare än jag vågat hoppas på....mycket folk och go´ stämning :)

Madde & jag har arbetat tillsammans i många år och det kändes sååå skönt att få prata av sig om allt sorgligt som hänt, hon kände ju också denna fina fina människa som inte längre finns bland oss.

Shopping...hmmm...jodå, det blev en del av den varan också! Jag kom hör och häpna hem med en taklampa till vardagsrummet - grå i stickad kashmirull!! Haha, jag vet, det är helt galet! För det första så gillar jag inte ens taklampor, för det andra....den är stickad...men så himla fin så jag kunde inte låta bli. R lär bli nöjd, han har saknat taklampa och tycker att vi bor i en gruva...har ingen bild tyvärr.


Ni får se lite majs istället...

Korv blev det också, vildsvins- och brännvinskorv med 84% kött...perfekt för LCHF´are och det är kvällens TV-godis :). Kunde heller inte låta bli ännu en keramikmugg för kaffe....inte från Gotland med mycket snygg ändå! Här en bild på andra fina glas:


Fina fina Madde hittade vackra vinglas i keramik och eftersom hon hade en hel del kassar så blev det lite ditt & datt av annat också, här några bilder på denna ljuvliga människa:



Madde var inte så himla glad över mitt klickande med kameran...men det är jag, och visst ÄR hon fin!!

TACK Madde för att du lyste upp min söndag :)
1
Carina

Mm hon e fin hon!! En go en helt klart :))