Rött & blött...

...kan man säga har varit något av ett tema för helgen.

Fredagskvällen är inte mycket att orda om, ärligt talat minns jag den knappt så det var antagligen "brain shut down"-läge.

Lördagen däremot minns jag gärna, lite städ på morgonen (lämnar alltid en tillfredsställd känsla...fast det är rätt tråkigt) men sen kom min mamma och min faster, för direkt transport till Relaxen på Fyrishov :). Jag upptäckte precis att jag aldrig tog ngn bild på dessa underbara två damer, så det får bli en från i somras:



Såå himla najs. En hel dag spenderandes mellan bubbelpoolen, ångbastun och massagebänken i flera flera timmar. Många långa sköna samtal hinner man med och både kroppen och knoppen verkligen tömda på spänningar resp. innehåll (...och kanske tvärtom...?). Ångbastun var en ny upplevelse för mig, extremt skönt förutom att bänkarna var lite obekväma, och vi alla tre fick en back lash till husvagns-livet...haha, vi fantiserade om att inreda en gammal husvagn till ångbastu...

Massagen var ljuvlig, starka nypor hos den kvinnan och en och annan liten muskelknut fick känna på det hårda livet och förhoppningsvis en förpassning till livet efter detta.

Middag blev det efteråt, riktigt goda var rökta musslor till förrätt (tyckte min faster) och alla tre gillade kalven till varmrätt. Vet ni, till efterrrätten serverades RÖDA vinbär från Italien :) - summer feeling!

Ja, det var det blöta kan man säga, turen till Fyrishov....men det röda då? Ja, det började lite lustigt (även om Laura såg ut att tycka att det var extremt töntigt...eller vad det nu heter i snart 14-åriga tjejers vokabulär numera), nämligen att alla tre hade packat i exakt likadana knallröda väskor - dagens första skratt!



Kvällen belv faktiskt lite blöt också, eftersom vi lyckades öppna åtminstone den ena av två flaskor Bailey´s...den andra var det fel på korken uppenbarligen - får invänta Ramóns starka congas-spelande händer :)

Morgonen efter var det invigning av min fina julklapp från jobbet, en knallröd termos...och så hade jag fått en nostalgi-kick på Konsum och köpt hem FinnCrisp för första gången på länge, så det röda temat fortsatte:



Efter att Laura och jag varit ute och shoppat skor (nej, det blev inga röda skor...) så var Isak motiv för en lång räcka foton ute i den underbara vårsolen, och hans uppenbara (för dagen) förälskelse i sopborsten bidrog också till det röda i denna blogg:



Jag fick äntligen "tummen ur" och letade fram min älskade ram som jag köpte i vintras i México City och som bara legat och väntat på att jag skulle bestämma mig för vilket foto skulle få äran att "bo" där. Det blev (åtminstone tillsvidare) ett foto på Laura som är taget ute vid min fasters sommarstuga samma dag som Laura tog sina första steg :)



Kanske det kan bli en kaffe & Bailey´s innan dagen är slut ;)