Blyerts-terapi & gnissel-ost...

Veckan har varit en av de tyngre, att ha mist en nära arbetskamrat har tagit hårt på mig & de andra runt omkring. I fredag hade vi en fin minnesstund, för många blev det verkligt på ett annat sätt än tidigare...det var jobbigt att uppleva, men fint att se hur många som brydde sig om vår vän.

En form av självterapi är att teckna...hellre än bra visserligen men så länge "beställaren" L var nöjd var jag det också, här några exempel:


Jag tror att detta ska föreställa Eminem...


En ung Bob Marley...


Detta är någon artist som kallar sig Tupac...


...och här är denne Tupac en gång till...

Min söta rara L har ju världens lockigaste hår, och igår när hon var på väg ut på Kulturnatten höll hon på att platta sitt hår, och då passade jag på att ta denna "kontrast-rika" bild :)



Min mamma opererade sin axel för någon vecka sedan och är nu väl-paketerad på sin högra sida = en aning handikappad. Vi var dit en sväng idag för att se om vi kunde hjälpa till med något och det fanns lite ditt & datt visade det sig. T ex fanns det lite att skörda i trädgården:

Potatis, tomater, gurka, squash, persilja och chile :)

Lite skrivhjälp, lite trixande med den nya diskmaskinen, fixa täcke åt tomater & squash och så städa egna bilen...vi höll oss sysselsatta och blev bjudna på jättegott vildsvin & så kaffe med gnisselost...ja ni vet sån där härligt fet ost man ska ha i sitt kaffe och som verkligen gnisslar mellan tänderna....mmmmmums!! Lite mer fotande hann jag också med:


En udda växt som tagit sig upp mellan stenplattorna på terrassen...vad kan det vara tro...?


Väl paketerad mor :)


R hjälper till att få fast frost-täcket...


Bra med täcke så inte dessa raringar förfryser sig :)

Sirkus, fina kissen, idag ställde han upp som modell ute i trädgården:





Några vackra Zinnior var frestande att fota också, fina fina färger i hösten:


Tack kära familj för en underbart skön helg, känns viktigare än någonsin att ha er NÄRA!

4
Carina

Ännu en av dina otaliga talanger. Kan inte glömma hur du tecknade Bob Marley i mörkret med bara stearinljus som ljuskälla, imponerande.

Tiina

Söta Carina, tack vad du är snäll:)

Paulina

Vilka fina bilder alltså, vad duktig du är på att teckna!!!

Tiina

Tack söta Merja :)