Svårväckthet, motorolja & höstkänslor...

Nu märks det att jag har en tonåring hemma alldeles på riktigt...tänk att det kan vara så HIMLA svårt att få upp en fjortonåring ur sängen (höll på att skriva "fjortis"...men det är tydligen inte detsamma som att vara fjorton år). Vi föräldrar kan höra väckarklockan ända ut i köket medan L stensäkert påstår att det inte ens ringt...suck...

En morgon under veckan som gick kom jag hem efter att ha bott hos mamma & pappa i Österby över natten, klockan var straxt efter åtta när jag kom hem. L var just uppstigen och hade ca. 12 minuter på sig att hinna till skolan...hahaha, jag muttrade nog lite halvmuntert till henne och när hon gått kikade jag in i hennes rum för att släcka lampan och hittade detta på skrivbordet:


Haha, snacka om passande (betyder ungefär: Ge inte upp hoppet om mig...snälla) i just den situationen!!

Den här tiden på året står solen vid ngn tid på dygnet så att vår spaljé på uteplatsen lämnar en skugga på väggen, nästan som en tavla tycker jag, här R´s bild:


För några dagar sedan började min bil blinka med ngn varningslampa (som jag förstod betyder ngt med att oljan behöver ses över...eller nåt sånt...) så idag knallade jag iväg och köpte lite motorolja vid en mack en bit bort. Jag fick sällskap av min dotter och min kamera, här lite bilder:




Speglar sig i en vattenpöl...


Som droppar av bärnsten...eller kolasås...


Vem har påstått att "gult är fult"...?


Hösten bär helt klart "mina" färger :)







Som avslutning för dagen, en bild på L & Isak mitt i myset imorse:
2
Ancki, Agnes, Frida

Vilken fin tavla ni får av skuggan från uteplatsen. Döhäftigt !!! Underbara höstbilder också !!!! Laura och Isak är för söta !!! Kram

Paulina

Haha, Tiina, faktiskt seriöst gulligt skrivet då det kommer bli sååååå mycket värre med tonåringen :) Vänta bara tills hon sover när du kommer hem från jobbet, även det har hänt hos oss :)



Fina höstbilder... och så nös jag när jag såg katt- bilden, helt crazy!